نقش رسانه در تدریس
سرعت تحولات در عرصه ی رسانه ها و فناوری آموزشی، در عرض بیست سال گذشته با هیچ یک از زمینه های آموزشی قابل مقایسه نیست.
انفجار اطلاعاتی از طریق فناوری های الکترونیکی جدید از قبیل رایانه، اینترنت، وب، فناوری های جدید ویدئویی از قبیل کنفرانس های ویدئویی، ماهواره و …، ماهیت دانستن را تغییر داده است.
امروزه، در آنچه که دانش آموزان فرا می گیرند، تحولات بنیادی پدید آمده است. آنها به جای اینکه اطلاعات را حفظ کنند، باید یاد بگیرند که اطلاعات را چگونه به دست آورند و از اطلاعات به دست آمده چگونه استفاده کنند و آنها را چگونه با هم ترکیب کنند.
این تحول بنیادی در چگونگی یادگیری دانش آموزان، به مدد وجود رسانه های آموزشی، باعث شده است که دانش آموزان ما به جای استفاده صرف از طریق معلمان و کتب درسی، با کاوش و اکتشاف، به کار مشترک و گروهی و بررسی منتقدانه دست یابند.